ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek  (ÁSZF)

  1. BEVEZETÉS

Jelen ÁSZF a www.seedbonbon.hu honlapon történő szolgáltatások igénybevételére, készleten lévő és egyedi kérés alapján készülő termékek megrendelésére vonatkozik.

Jelen ÁSZF szerint Hagara-Nagy Nóra egyéni vállalkozó mint Szolgáltató alkalmazandó. Megrendelő alatt azon természetes személy értendő, aki regisztrációval/regisztráció nélkül online, telefonos, vagy személyes megrendelés útján igénybe veszi Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat. A Megrendelő rendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

Szolgáltató adatai:

NévHagara-Nagy Nóra EV.

Székhely2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20.

Levelezési cím2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20.

Átvételi pont címe(csak előre egyeztetett időpont, előre leadott rendelés átvételére): 2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20.

Nyilvántartásba vevő hatóságSzékesfehérvár Okmányiroda

Nyilvántartási szám: 40296910

Adószám77039451-1-07

Telefonszám: +36704090790

E-mail: nora@seedbonbon.hu

Honlap: https://www.seedbonbon.hu

Bankszámlaszám: 16200106-11574680-00000000 Magnet Bank

Tárhelyszolgáltató adatai:

NévTárhelypark Kft.

Székhely1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22

Elérhetőség: info@tarhelypark.hu /+36 1 700 4140

Weboldal: https://tarhelypark.hu

FONTOS! A Seed Bonbon termékeket ezen az oldalon kizárólag magánszemélyek tudják megvásárolni (a KATA törvény miatt), de minden termék megtalálható a www.magbonbon.hu oldalon is, ahol céges webshopban vásárolhatnak adószámmal rendelkező cégek, vállalkozások, illetve egyedi igények alapján igényelhetnek gyártást, logózást, kivitelezést.

2. SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

Minden természetes személy a www.seedbonbon.hu honlapon történő vásárlással elfogadja jelen ÁSZF-t és a honlapon közzétett Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezéseit. A honlapon történő regisztrációval és vásárlással hozzájárul az adatkezelésekhez.

Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

3. MEGRENDELÉS MENETE, A HONLAP HASZNÁLATA

A www.seedbonbon.hu honlapon történő vásárlás regisztrációhoz nem kötött.

A www.seedbonbon.hu a honlapon azonnal megrendelhető, készleten lévő termékek vásárlását, valamint egyedi megrendelések leadását – hosszabb elkészítési, szállítási idő mellett – lehetővé teszi.

Az árak forintban (HUF) értendők, a fentieknek megfelelően nem tartalmazzák a csomagolás és szállítás költségét.

A megjelenített árak alanyi adómentes árak, nem tartalmaznak áfát. Adószámmal rendelkező vásárlóknak az új kata törvény változásai miatt 2022.09.01-től ezen oldalon nem lehetséges rendelés leadása, kizárólag magánszemélyként lehet vásárolni.

Amennyiben adószámmal rendelkező vásárló, céges vásárlásként szeretne Seed Bonbon Handmade termékeket vásárolni, a Seed Bonbon Handmade Kft. által működtetett business.seedbonbon.hu weboldalon tud árajánlatot kérni.

A termék kiválasztása

Az oldal látogatói a webshopban található termékek közül választhatnak. A kiválasztott termékekről egy rövidebb és egy bővebb termékleírás is olvasható, legalább egy termékképpel, fogyasztói árral. Amennyiben Megrendelő szeretné a terméket megvásárolni, A „Kosárba” gombra kattintva egy virtuális kosárba helyezi azt, melyet a jobb felső sarokban lévő Kosár ikonra kattintva tud megtekinteni, szerkeszteni. Itt kerülnek összesítésre a megvásárolni kívánt termékek és az árak, melyeket megvásárlás előtt szabadon lehet módosítani vagy törölni.

A rendelés beküldése, véglegesítése

Amennyiben a kiválaszott termék(ek)et ellenőrzés után szeretné megvásárolni,  a „Pénztár” gombra kattintva tovább léphet és választhat a fizetési és szállítási módokból. Webáruházunkban regisztráció nélkül vagy regisztált fiókkal is vásárolhatnak. A fiókregisztráció előnye, hogy a számlázási és szállítási adatokat, valamint a korábbi rendeléseket eltárolja a rendszer, későbbiekben már nem kell újra megadni. Ha regisztráció nélkül vásárolnak, a Megrendelő köteles megadni nevét, a szállítási és  a számlázási címet. Ezek kezelésére a honlapon elérhető Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezései irányadók. Van lehetőség más nevére küldeni a rendelést, ajándékszolgáltatóként ezt figyelembe véve a csomagokba nem teszünk számlát, azt minden esetben a megrendelő nevére és a számlázási címben szereplő emailre küldjünk csak el. A vásárlás véglegesítése előtt lehetőség van az adatok módosítására, a Vissza gombra kattintva az előző munkamenetet módosíthatjuk.

Amennyiven a Megrendelő egyetért a megrendelés tartalmával, akkor az ÁSZF elfogadásával (ki kell pipálni) a „Megrendelés elküldése” gombra kattint. A megrendelés csak abban az esetben kerül beküldésre, ha az ÁSZF elfogadásra kerül, erre a rendszer figyelmezteti a vásárlót.

A rendelés feldolgozása

A beérkező rendeléseket egy automatizált rendszer igazolja vissza a leadott rendelés adataival a Megrendelő email címére. Ez a rendelés tényét rögzíti, ez alapján kezdődik el a feldolgozás, a csomag összekészítése, csomagolása stb.  Kérjük, ellenőrizze, hogy rövid időn belül megkapta-e visszaigazoló levelünket. Amennyiben nem érkezik meg a levél 24 órán belül, ellenőrizze a spam mappában is. Ha fennáll a gyanúja, hogy valamilyen technikai hiba (postaláda telítettsége, rosszul megadott email cím) áll a háttérben, kérjük, keressen minket a megadott elérhetőségeinken.

Egyedi megrendelés alapján készülő termékek

A Seed Bonbon termékek egyedi elképzelés alapján is készülhetnek. Egyedi megrendeléssel kapcsolatban email útján – nora@seedbonbon.hu – illetve a honlapon elérhető kapcsolatfelvételi űrlapon lehet az egyedi termékkel kapcsolatban érdeklődni, rendelést leadni.

Egyedi megrendelés esetén a megrendelt termék egyedi jellegére tekintettel plusz költség (pl. szerkesztési alapdíj, egyedi formatervezésnél klisé díj) kerül felszámításra. Ezen díjakról  minden esetben az árajánlat kérésekor, megrendeléskor a Megrendelőket a Szolgáltató részletesen tájékoztatja.

Nyomdai szolgáltatást is igénylő rendelés esetén a szükséges grafikai anyagokat bekérjük, grafikai ellenőrzése után kerülnek feldolgozásra. A tervezett nyomdai anyagról, ha az adott megrendelés úgy  kívánja, minta/látványterv készül, mely a Megrendelő jóváhagyása után kerül legyártásra és felhasználásra.

A Vállalkozó úgy dönthet, hogy egyedi termékek rendelése esetén a termék árának min. 30 %-át előlegként bekéri  (banki átutalással vagy készpénzben), ezt rendelés előtt egyezteti a Megrendelővel. A fennmaradó összeget a termék átvételekor készpénzben vagy kártyával, illetve átutalással lehet rendezni.

A honlapon megtalálható azonnal megrendelhető termékeket, valamint egyedi megrendelés alapján készített termékek esetében is lehetőség van telefonos rendelés leadására. Telefonon történő rendelés munkanapokon 10-16 között adható le.

4. MEGRENDELÉS FIZETÉSE

Banki átutalással

A fizetést teljesítheti a Megrendelő bankszámlára történő előre utalás útján. Ebben az esetben a Magnet Banknál vezetett 16200106-11574680-00000000 számú bankszámlára kell a Megrendelőnek teljesíteni a vásárlás végösszegét, mely a megrendelt termék, a csomagolás és – házhozszállítás esetén – a szállítás ellenértékét tartalmazza. A fent megnevezett számlán történő jóváírást követően kerül a termék feldolgozásra és előkészítésre az átvételre.  A rendelés feladásáról/átvételéről tájékoztató e-mailt kap a Megrendelő. Amennyiben a Megrendelő nem utalja át a rendelése összegét 10 napon belül, a rendelését töröljük rendszerünkből.

Bankkártyás fizetés- Barion

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

A vásárlás végösszegéről kiállított számlát a csomag NEM tartalmazza, csak elektronikus úton, a megadott emailre kerül elküldésre. Ennek környezetvédelmi oka is van, illetve diszkrécióból, hogy a megrendelt termékeket ajándékként is lehessen egyenesen a címzetteknek küldeni.

5. A MEGRENDELÉS TELJESÍTÉSE, SZÁLLÍTÁSI MÓDOK

A www.seedbonbon.hu honlapon megrendelt termékek házhozszállítás vagy személyes átvétel útján rendelhetők meg. A házhoszállítással választott csomagoknak 490-590 Ft közötti adminisztrációs költsége is van, mely a szállítási díjon felül kerül felszámolásra.

Amennyiben a Megrendelő házhozszállítást kért, belföldön több lehetőség közül választhat:

A készleten lévő termékek a megrendelés beérkezését követő átlagosan 1-5 munkanapon belül lesznek szállításra kész státuszban.

  1. GLS futárszolgálat: a futárszolgálat garantált 1 munkanapos határidővel teljesíti a kiszállítást, ami azt jelenti, hogy amikor kiküldjük a Megrendelés teljesítve című emailt, onnantól 1 munkanapos átfutással érkezik a csomag. A szállítási díj  (30 kg-ig): 1490 Ft + adminisztrációs díj (490 Ft)
  2. Foxpost csomagautomata. Ezek a csomagok általában  feladástól számított kb.  2-3 munkanapon belül megérkeznek. Esetlegesen hosszabb szállítási idő előfordulhat pl. karácsonykor vagy nagyobb ünenpekkor, erről a kiszállítást végző szolgáltató oldalán lehet aktuális információt szerezni (www.foxpost.hu), de a kiszállítás alatt lévő csomagokról a Foxpost is folyamatosan küld tájékoztatást. Ennek a szálltási módnak az ára: 950 Ft + adminisztrációs díj (490 Ft)
  3. Postai szolgálatatások: 2024. március 28. óta minden webáruháznak kötelező a Posta által megszabott árakon kínálni a postai kiszállítási lehetőségeket:
    1. MPL: Posta futár kiszállítás (heti 1x adjuk fel a csomagokat, a feladástól számítva 1-2 munkanap kiszállítási idővel kell számolni). Az ára: 1990 Ft + adminisztrációs díj (590 Ft)
    2. Posta csomagpontok, automaták és postán maradó küldemények: heti 1x adjuk fel a csomagokat, a feladástól számítva 1-5 munkanap kiszállítási idővel kell számolni). Az ára: 990 Ft + adminisztrációs díj (590 Ft)
  4. Ha a Vásárló 30 000 (Harmincezer) Forint értéket meghaladó összegért vásárol, a szállítás ingyenes. Ez esetben automatikusan GLS futárral, a megadott szállítási címre küldjük a rendelést. Ha ez a szállítási mód nem megfelelő, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot.

A megrendelések feldolgozására minden esetben munkanapokon 9-16 óra között kerül sor, így a teljesítés ideje szempontjából ezt az időt kell figyelembe venni. A sikeres rendelés beérkezéséről azonban minden esetben – így a fent megjelölt időszakon kívül is – automatikus visszaigazoló e-mailt kap a Megrendelő.

Amennyiben a Megrendelő külföldre történő kiszállítással kíván rendelni, úgy arra a Szolgáltatóval kötött külön megállapodás útján kerülhet sor. A Megrendelő igényét e-mailben vagy kapcsolatfelvételi űrlapon jelezheti.

Személyes átvételre Gárdonyban van lehetőség telephelyünkön előzetes egyeztetés után.

A rendelés leadásakor Megrendelő köteles ellenőrizni az általa megadott szállítási címet. A hibásan megadott szállítási címből eredő többletköltségeket Megrendelő köteles megtéríteni, így újabb szállítás esetén a szállítási díj újbóli felszámolása.

A Megrendelő által át nem vett termékek újbóli kiszállítása abban az esetben történik meg, ha a felmerült többlet szállítási díjat a Megrendelő előre kifizeti.

6. ELJÁRÁS HIBÁS ÁR ESETÉN

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár
  • rendszerhiba miatt tévesen megjelenő ár

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

7. ELÁLLÁSHOZ VALÓ JOG

(Készült a 45/2014. kormányrendelet 1. számú melléklete szerint.)

A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Vásárló jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási jog attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi. Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: 2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20, emailben: shop@seedbonbon.hu. Ebből a célból felhasználhatja a lejjebb található elállási nyilatkozat-mintát is.

Az elállás jog hatásai

Ha a Vásárló él elállási jogával, az erre irányuló kérésének megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk és haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az általa már kifizetett fuvarozási költséget is, de a termékek visszajuttatásának költsége a Vásárlót terhelik.  A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A Vásárló köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni (cím: Seed Bonbon Handmade Shop, 2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20.). A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut.

Megrendelő köteles megtéríteni a termékben bekövetkezett azt a kárt, mely annak nem rendeltetésszerű gyakorlásából ered. Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdés c) pontja szerint nem illeti meg a fogyasztókat az elállási jog az

  • olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

Ilyenek az egyedi igények alapján, a Megrendelő utasítása, kérése alapján előállított termékek, pl. azok az esküvői termékek, amelyeknél a pár neve, adatai a termék grafikai részét képezik .

Elállásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Seed Bonbon Handmade Shop/ Hagara-Nagy Nóra EV., Postacím: 2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20. , Email: shop@seedbonbon.hu, telefonszám: +3670-40-90-790

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

Kelt:

8. LEMONDÁSHOZ VALÓ JOG

A Megrendelő jogosult megrendelését lemondani teljesítés előtt. Kifizetett, készletről rendelt termékek esetén kiszállítás/átvétel előtt írásban/személyesen/telefonon történő lemondás esetén a megrendelés összegét haladéktalanul, de 5 napon belül visszatérítjük, a rendelést töröljük. Egyedi megrendelések esetén, amennyiben a megrendelést követően megkezdődött a teljesítés ideje alatt történik a lemondás, úgy Megrendelő az előleget elveszíti. Egyedi megrendelés alapján már elkészült termék lemondására nincs lehetőség, a megrendelt termék teljes összegét meg kell fizetni. Ez esetben az elkészült termék is átadásra kerül.

9. A SZERZŐDÉS NYELVE ÉS FORMÁJA 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

10. FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

Megrendelő köteles a vásárlás során valós adatokat megadni. Más nevében vagy valótlan adatok megadása esetén az Szolgáltató kizárja a felelősséget.

A tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető problémákért  a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni, ha a Megrendelő banki utalást választva a megrendelést követően 5 munkanapon belül nem teljesíti az utalást.

A Megrendelő köteles a kézhezvételekor megvizsgálni a terméket és esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni. A csomagon látható sérülések esetén a Megrendelő nem köteles a csomagot átvenni. A Szolgáltatónak megküldött utólagos reklamáció abban az esetben fogadható el, ha Megrendelő jegyzőkönyvet csatol a termék sérüléséről.

Amennyiben a termék sérülése a szállítás során keletkezett, úgy Szolgáltató  jegyzőkönyv birtokában kéri a futárszolgálatot az eset kivizsgálására és a kár megtérítését egymás között rendezik. A Vásárló a sérült terméket eseti megállapodás során visszaküldheti/megtarthatja és egy új kiszállítással újra elküldjük neki vagy a megrendeléstől elállhat és a megrendelés össszegét visszatérítjük.

Amennyiben a Megrendelő által megrendelt termék nem áll rendelkezésre, úgy Szolgáltató köteles Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni a megrendelés során megadott e-mail címre küldött levél útján. A tájékoztatást követően Megrendelő jogosult előre utalás/azonnali bankkártyás fizetés esetén az általa megfizetett összeg visszatérítési igényét Szolgáltató felé jelezni. Ebben az esetben Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 5 napon belül az összeget visszatéríteni.

A Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőket jogosult igénybe venni. A közreműködő jogellenes magatartásáért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel, de minden esetben kivizsgálja és a Megrendelő érdekeit képviseli.

11. SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

Termékszavatosság és Jótállás

A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.

Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi.

Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem minősülő vásárókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

Vásárló – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Általánosan érvényesülő szabály, hogy:

  • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
  • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen határidőben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor  a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.

Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló n által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a termékszavatossági jogával?

A megrendelt Áru hibája esetén a Vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?

Az áru akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vásárló az Áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Az Áru hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • az Árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • az Áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt a Vásárló kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt Árura, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell átadnia.

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.

A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

  • az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
  • a jótállásra kötelezett nevét és címét
  • a Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
  • azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
  • a jótállás feltételeit.

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg kötelező jótállás esetén?

Jótállási jogok

A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

    1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
    2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
    3. 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  • ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

  • az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
  • amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

12. PANASZKEZELÉS

A Megrendelők elégedettsége érdekében a www.seedbonbon.hu honlapon kínált minden termék elkészítése során a legkiválóbb minőség elérése a cél.

Amennyiben a Megrendelő nem elégedett az általa kapott termékkel, annak minőségével, úgy kifogással élhet az alábbi elérhetőségeken:

– E-mail cím: shop@seedbonbon.hu

– Telefonszám: +36 70 40 90 790

– Postacím: 2483 Gárdony, Vörösmarty u. 20.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Szolgáltató a vitás helyzet békés rendezése iránt elkötelezett. Amennyiben a Szolgáltató részére felróható a termék hibája, vagy nem megfelelő tájékoztatást, úgy Szolgáltató a termék árát visszatéríti.

A beérkező panaszok minden esetben kivizsgálásra kerülnek. A vizsgálat eredményéről – a panasz megtételének megfelelő úton – Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt.

Amennyiben a Megrendelő panasza elutasításra kerül, úgy panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Békéltető Testület

Tájékoztatjuk, hogy a Vásárlóa Vállalkozással szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben  fogyasztói panaszát elutasítjuk,  jogosult lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hunemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hut-tiv@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu
Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság által létrehozott, online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat (elkerülve a bírósági eljárást) a fogyasztók ezen az oldalon tudják kezdeményezni:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

12. VEGYES- ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.

Vonatkozó jogszabályok

 A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
Szerzői jogok

A weboldalon található teljes információ tartalma Hagara-Nagy Nóra szerzői tulajdona. A weboldal tartalmát (a teljes képi és szöveges tartalom – pl. termékleírások, terméken látható szövegek) és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik.

Tilos az oldalról származó információk engedély nélküli másolása, tárolása, árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük, szerzői jogdíjat követelve.

A Seed Bonbon védjegyoltalom alatt álló név és márka. A márka termékeinek hamisítása, másolása, a termékre jellemző egyedi csomagolások, formák másolása iparjogi és versenyjogi törvényekbe ütközik, ezért jogi lépéseket von maga után. 

A weboldal üzemeltetője fenntartja magának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor, egyoldalúan módosíthatja. A módosítás a megkötött szerződések tartalmára nem hat ki (mindig az ügyletkötéskor hatályos ÁSZF az irányadó). A módosított ÁSZF a közzététellel egyidejűleg lép hatályba. A módosításokat azok hatályba lépése előtt tíz (10) nappal az érintett weboldalakon közzéteszi.

Jelen ÁSZF 2018. 06. 13 -tól határozatlan ideig érvényes.

Utolsó módosítás: 2023.05.09.