Nincs is jobb annál, mint amikor egy fontos eseményhez érkezünk, és a hosszas tervezést, szervezést siker koronázza. Az elégedett zárásnak számos összetevője van, köztük a céget képviselő, reprezentációs célú ajándékoknak is fontos szerep jut: üzennek rólunk.

Ha szeretnénk, hogy az egyre szélesebb körben elterjedő környezettudatos szemléletnek ne csak látszólagosan, hanem valóban is megfeleljünk, válasszunk olyan terméket, amely a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal bír. És emellett más haszna is van, nem csak papíron mutat jól.

És hogy hogyan mehetünk biztosra? Összegyűjtöttük a zöld promóciós ajándékok buktatóit és a jó megoldásokat.

NEM ÖKO, ha több ezer kilométert utazik, mire eljut hozzánk, hiszen az utazás nagy mennyiségű környezetkárosítással, károsanyag-kibocsátással jár.

NEM ÖKO, ha olyan országból származik, ahol fogalmunk sincs, milyen környezeti, egészségügyi, emberjogi körülmények között gyártják. Gondoljunk csak arra, hogy Ázsiában vagy a Harmadik Világban a gyerekmunka, a nem megfelelő munkakörülmények mindennaposak.

HELYETTE

Válasz magyar terméket, mert a szállítással minimálisra csökkenthető a károsanyag-kibocsátás. Ha lakóhelyed közelében keresel, már nagyon sokat tettél.

Válassz hazai, kézműves terméket, mellyel hazai (kis)vállalkozókat támogatsz.

NEM ÖKO, ha túl olcsó. Hisz tudjuk, olcsó húsnak híg a leve. Mindenki kapott már egy-két használat után széteső tollat, mosás után minire összemenő vászontáskát, olyan gyenge minőségű noteszt, amit kb. semmire nem lehet használni.  Az „ökoság” abban is rejlik, hogy nem vásárolunk értéktelen vackokat, amik vagy gyenge minőségük miatt hamar a kukában végzik vagy nem használhatók semmire. Ezeket a termékeket is valahol legyártják,  előállításuk és a szállításunk a környezet rovására megy. Sok hűhó semmiért – hogy maradjunk a szólásoknál.

HELYETTE

Válaszd a MINŐSÉGET, az igényességet, az igazi értéket. Egy ajándéknak akkor van értelme, ha örülnek is neki, ha hasznát veszik.

Válassz olyan ajándékot, amelynek sokan tudnak örülni  (mindenki úgy sem tud), és ha nem is saját használatra lesz jó, boldogan, örömmel ajándékozzák tovább. Egy századik hűtőmágnest vagy céglogós, ízléstelen naptárt nem biztos, hogy szívesen adunk tovább, inkább marad a kuka vagy a fiók mélye. De van ennek értelme így?

NEM ÖKO, ha egy termék károsanyagokat tartalmaz. Egy kulacs, bár jó lehet arra, hogy kiváltsuk vele a környezetpusztítónak címkézett PET-palackokat, de ha nem megfelelő minőségű anyagból készül, akkor akár az káros is lehet. Gondolok itt az elmúlt időszak bambuszpohár visszahívásaira vagy BPA-tartalmú műanyagokra, melyekből károsanyagok szabadultak fel.

NEM ÖKO, ha az eladó pusztán csak üzletet lát a környezetbarát termékek árusításában. Sokan csak névlegesen illesztik az öko, zöld, green jelzőket termékeik mellé, anélkül, hogy a termék valóban ilyen értékeket képviselne (lásd fentebbi elvárások), csak mert úgy néz ki vagy egy aprócska elemére igaz a jelző.

HELYETTÜK

Válassz olyan vállalkozásokat, akik maguk is láthatóan azonosulnak fenntarthatósági törekvéseiddel és akár még jó tanácsokat is kaphatsz tőlük, hiszen ő maguk is ökoetikus fogyasztók és ezen értékek mentén vezetik vállalkozásukat. Valószínű, hogy jártasak ebben a témában, ismerik a fogyasztóid, a környezettudatos személéletmód csínját-bínját.

seedbonbon_handmade_natural

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .